A hype marketing olyan, mint a nitroglicerin: nagy hatást lehet vele kelteni (ha felrobban), de óvatosan kell vele bánni. Akár marketingstratégia is építhető erre a módszerre, de ez esetben megszívlelendő jó tanács a fokozott körültekintés és elővigyázatosság. Már csak azért sem, mert a hype marketing a fogyasztókat agresszív, provokatív módon szólítja meg, melytől a túlzások és kétértelműségek sem állnak távol, így az egész kampány szerencsétlen esetben balul is elsülhet. A médiában időnként nagy csinnadrattával tálalt botrányok ügyes kiaknázása szintén az ilyenféle marketingstratégia szerves része. A botrányok részleteire sokan kíváncsiak, az elérhető információkról – főleg a közösségi hálózatokon – intenzív véleménycsere zajlik, s ha a botrány egy jó ötlettel, pozitív kicsengést keltve egy bizonyos márkához köthető, az már tiszta nyereség. Kevés ráfordítással. A hype marketinget alkalmazóknak azonban vigyázniuk kell, nehogy a fától ne lássák meg az erdőt, vagyis a kreativitást piedesztálra emelve és csupán a profitot hajszolva szem elől tévesszék alegfontosabbat: magukat a fogyasztókat.
