Bár a bűntudatot felkeltő reklámok hatásosak lehetnek az érzelmi kapcsolat kialakításában a márkával és a termékekkel, azonban van néhány kritika is ezzel kapcsolatban, melyeket a marketing szakembereknek szem előtt kell tartaniuk. Az egyik legfontosabb érv a kritikusok részéről az, hogy az ilyen típusú reklámok manipulatívak és érzelmileg kihasználják a fogyasztókat. Továbbá, ha a bűntudat túl erős, az akár negatív hatást is gyakorolhat a márka hírnevére, és elriaszthatja a vásárlókat.
A hirdetések és reklámok hatékonyságának mérése és az érzelmi hatások felmérése bonyolult feladat, de a bűntudatot felkeltő reklámok azért népszerűek a marketing szakemberek körében, mert kiváló eszközök lehetnek a vásárlási döntések befolyásolására és a márkahűség növelésére. Azonban, a vállalatoknak óvatosan kell megválasztaniuk az üzenetet és az érzelmi hatást, hogy ne keltse fel a fogyasztók ellenszenvét, hanem ténylegesen pozitív és hosszú távú hatást érjenek el a márkára és az üzleti eredményekre.