Az online marketing ügynökségek száma az elmúlt néhány évben jelentősen megnőtt. Eleve nem olyan régen léteznek ilyen jellegű cégek a piacon. Működésüket és létezésüket az online világ egyre nagyobb térhódítása teszi indokolttá, hiszen ahogy a hétköznapi emberek is az interneten élik életük jelentős részét, úgy az őket kiszolgáló cégeknek is jelen kell lenniük az online térben. Egy online marketing ügynökség munkája jellemzően egy nagyon részletes megbeszéléssel kezdődik, ahol a megbízó felvázolja az okot, amiért az online marketing ügynökség segítségét szeretné kérni. Általában akkor szoktak ilyen ügynökségekhez fordulni a vállalatok, amikor megtorpant a növekedés vagy esetleg el is kezdett csökkenni a forgalom. Egy stagnáló vagy hanyatló céget nehezebb újra egyenesbe hozni, mint egy felfelé ívelőt stabilan tartani. Így minden tulajdonosnak javasoljuk, hogy ne csak akkor keressen egy online marketing ügynökséget, amikor már nagy a baj, hanem akkor, amikor még jól mennek a dolgok, de elég éberek vagyunk, hogy gondoljunk a jövőre is és időben megtegyük a szükséges marketinglépéseket a növekedés biztosítása érdekében. Ebben a szakaszban könnyebben lehet segíteni egy adott cégnek, mint a már említett hanyatló vagy stagnáló fázisban.
