A reklámajándék valódi története

Bár sokan azt gondolják, hogy a különféle céges ajándékok, akárcsak a bögrék, táskák, esernyők vagy épp golyóstollak modern, 20. századi eszközök, az igazság viszont az, hogy ezek jóval régebb óta használatosak, persze, más néven. A reklámajándék kezdetekben egyfajta promóciós termék volt. Erre igazán jó példa, hogy az Amerikai Egyesült Államokban még a 18. században George Washington amerikai elnök választási kampányában emlékkitűzőket osztogattak az embereknek. Lehet, hogy ennek köszönhetően is nyert az elnök, akit a mai napig a legnagyobb tiszteletben tartanak az amerikaiak. A reklámajándék a 19. században is töretlen sikernek örvendett.

Ekkor már temérdek promóciós produktum látott napvilágot, amelyek a politikában vagy a kereskedelemben voltak használatosak. Természetesen, ekkor a fő cél szintén a népszerűsítés, reklámozás volt. Ekkor jelentek meg a naptárak, vonalzók, fából készült sajátos kis tárgyak, amelyeket mindenki nagyon szeret. Persze, ekkor még nem voltak olyan, a mai értelemben vett gyártók, amelyek a reklámajándék előállításával foglalkoztak.